Apoteksdagen – ny aktualitetsdag för farmaceuter

Nu lanserar Sveriges Apoteksförening, Apotekarsocieteten och Sveriges Farmaceuter ett helt nytt möte för dig som farmaceut på apotek! Den 26 november arrangeras den första Apoteksdagen som ett kostnadsfritt online-möte.

Under Apoteksdagen lyfts och diskuteras aktuella ämnen som är viktiga för dig som arbetar som farmaceut på apotek.

Årets möte berör naturligtvis coronapandemin och mer specifikt apotekens roll under den. Andra högaktuella ämnen är den ökade distanshandeln och farmaceutisk rådgivning på nätet, liksom vad man som farmaceut på apotek kan göra när kunder i allt högre utsträckning efterfrågar ”gröna” och hållbart tillverkade läkemedel.

-Det är värdefullt för branschen med en gemensam arena för apoteksspecifika frågor säger Johan Wallér, vd på Sveriges Apoteksförening.

Apoteksdagen är ett kostnadsfritt möte och riktar sig främst till farmaceuter som arbetar på apotek. Här kan du läsa mer om mötet och hela programmet, samt hur du anmäler dig. Välkommen att boka din plats!

För frågor:

Johan Wallér, vd Sveriges Apoteksförening