Apotekswiki lanseras idag

Idag lanseras sajten www.apotekswiki.se, en sajt om läkemedel och apotek i Sverige. Det är Sveriges Apoteksförening som står bakom sajten och här samlar vi fakta och information om apotek och läkemedel i stort. Syftet är att förklara och förenkla allt som styr apotekens verksamhet och hur det fungerar i praktiken.

–  Apoteksverksamhet är mer komplext än många tror och det finns behov av att förklara och förenkla hur det hänger ihop och vem som styr vad. Vi hoppas att www.apotekswiki.se kan tydliggöra apotekens roll och uppgifter för alla som är intresserade av apotek och läkemedel i Sverige. Sajten kommer att byggas på och utvecklas med tiden säger Johan Wallér vd på Sveriges Apoteksförening.