MEDS ny medlem hos Sveriges Apoteksförening

Det nya onlineapoteket Meds Apotek AB har valts in som medlem i apotekens branschorganisation Sveriges Apoteksförening. Föreningen har därmed tio medlemmar och representerar i princip alla Sveriges öppenvårdsapotek.

Alla apoteksföretag som har tillstånd från Läkemedelsverket att bedriva apoteksverksamhet i Sverige har möjlighet att bli invalda i föreningen. MEDS vd Björn Thorngren går in i Apoteksföreningens styrelse i samband med styrelsemötet den 11 juni 2018.

– Det är roligt att välkomna ytterligare en medlem till föreningen, som bidrar till branschens mångfald säger Johan Wallér vd på Sveriges Apoteksförening.

MEDS är ett renodlat nätapotek, och profilerar sig som apoteket i mobilen.
Verksamheten startade under våren 2018.

– Jag ser fram emot att medverka i branschens gemensamma arbete att utveckla apotekens förutsättningar, speciellt nu när all tillväxt i branschen kommer från online, säger Björn Thorngren vd Meds Apotek.

För ytterligare information kontakta:

Johan Wallér
Johan.waller@sverigesapotekforening.se