Anders W Jonsson på apotekspromenad i Hedesunda och Gävle

PRESSINBJUDAN

Det har nu gått tre år sedan omregleringen av apoteksmarknaden trädde i kraft. Vi har sedan dess fått över 300 nya apotek och en mängd nya bolag har tillkommit på marknaden. Anders W Jonsson (C), riksdagsledamot från Gävleborg och föreslagen ordförande i Riksdagens Socialutskott besöker ett apotek i Hedesunda och ett i Gävle för att se hur apoteken fungerar i vardagen. Besöken kommer innehålla visning av verksamheten och diskussion med personal och apotekschef kring hur den nya apoteksstrukturen och det regelverk som styr apotekens verksamhet fungerar för dem och för kunderna.

Press inbjuds att följa med på ett eller båda besöken.

Torsdag den 13 september.
10.00 Kronans Droghandel i Hedesunda
Hälsocentralen, Norra Stiftelsevägen 4
Besöket avslutas senast 11.30

13.00 Apotek Hjärtat
Drottninggatan 12 i Gävle
Besöket avslutas senast 14.30

Meddela gärna medverkan – eller ställ frågor om besöket – till Henrik G Ehrenberg på henrik.ehrenberg@sverigesapoteksforening.se eller 070-770 11 40

Johan Wallér
VD Sveriges Apoteksförening
johan.waller@sverigesapoteksforening.se

Sveriges Apoteksförening är branschorganisationen för apoteksaktörer och har idag 11 medlemsföretag och omfattar nära 100 procent av landets 1242 apotek.
Apoteksbranschen är en del av den svenska hälso- och sjukvården och ansvarar för en trygg och säker läkemedelsförsörjning i hela landet. I vår bransch arbetar människor med stor kunskap om läkemedel, läkemedelshantering, läkemedelsanvändning och hälsofrågor.