Apohem ny medlem hos Sveriges Apoteksförening

Apohem har valts in som medlem i apotekens branschorganisation Sveriges Apoteksförening. Tillträdande vd Gustav Hasselgren går därmed in i styrelsen för föreningen som består av alla apoteksbolags vd:ar.

Apohem startade 2017 och är ett renodlat nätapotek, huvudägare är Axfood och Novax. Bolaget blir det tredje apoteksföretaget som enbart säljer apoteksvaror via e-handel. Sveriges Apoteksförening har nu tio medlemmar.

– Det är roligt att apoteksbranschen växer och att föreningen får nya medlemmar som bidrar till branschens mångfald och utveckling säger Johan Wallér vd på Sveriges Apoteksförening.

Gustav Hasselgren har tidigare varit vd för Health and Sports Nutrition Group samt landschef på Procter & Gamble och tillträder tjänsten som vd på Apohem den 1 mars 2019.

–Som fullvärdigt apotek är det naturligt att Apohem blir medlem i Sveriges Apoteksförening och att vi engagerar oss i de frågor Johan Wallér och hans team driver åt branschen säger Gustav Hasselgren, tillträdande vd på Apohem.

För ytterligare information kontakta:

Johan Wallér
070 239 16 06