Sveriges Apoteksförenings kommentar till TLV:s bedömning att inte se över handelsmarginalen till apoteken

19 november, 2018 -

TLV har bedömt att det inte finns något behov av att se över apotekens handelsmarginal i år.  Myndigheten anser att apotekens tillgänglighet, service och lönsamhet är tillräcklig god. Sveriges Apoteksförening delar inte myndighetens uppfattning, utan anser att apoteken bör få..

Läs vidare

Läkemedelsboken får inte läggas ned!

9 november, 2018 -

Sveriges Apoteksförening har tillsammans med företrädare för de professioner som hanterar läkemedel  skickat en skrivelse till Socialdepartementet och Läkemedelsverket för att protestera mot planerna att skrota den digitala Läkemedelsboken. Målet med skrivelsen är att få Läkemedelsverket att ompröva sin avsikt..

Läs vidare

Snabbspår för viktigt för att saktas ner